ArchiPoint to autorizowany partner od kwalifikowanych usług zaufania EuroCert! Oferujemy elektroniczne podpisy o mocy prawnie równoważnej z podpisem odręcznym.
- Usługa zgodna jest z wymogami Europejskiego Rozporządzenia eIDAS i Polskiej Ustawy o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
Ciesz się wygodą i bezpieczeństwem podpisywania dokumentów elektronicznych z nami!
Najpopularniejsze zastosowania podpisu kwalifikowanego:
- Składanie e-deklaracji podatkowych do Urzędów Skarbowych,
- Kontakty drogą elektroniczną z ZUS (program Płatnik) ,
- Podpisywanie JPK – jednolitego pliku kontrolnego,
- Udział w zamówieniach publicznych - podpisywanie dokumentów JEDZ (Jednolity Europejski Dokument Zamówienia),
- Elektroniczne składanie sprawozdań do eKRS (portal-S24),
- Udział w aukcjach i przetargach elektronicznych ,
- Zawieranie umów cywilno-prawnych w formie elektronicznej
- Zakład Ubezpieczeń Społecznych – e-korespondencja z ZUS jest możliwa wyłącznie z użyciem podpisu elektronicznego, który jest potrzebny do przekazania dokumentów w formie elektronicznej w ramach aplikacji Płatnik.
- Urząd Celny – składanie deklaracji i dokumentów do Urzędu Celnego za pomocą aplikacji e-Zefir, np. deklaracji dla podatku akcyzowego wymaga posiadania podpisu elektronicznego.
- Krajowy Rejestr Sądowy – przesyłanie wniosków rejestrowych i aktualizacja informacji możliwa jest drogą elektroniczną wyłącznie przy użyciu podpisu elektronicznego, który jest wymagany do rejestracji w platformie e-KRS.
- Generalny Inspektor Informacji Finansowej – przesyłanie raportów dotyczących zrealizowanych transakcji powyżej 15 000 euro za pomocą specjalnej platformy internetowej wymaga użycia podpisu elektronicznego.
- Sądy powszechne - składanie pism procesowych w ramach procedury elektronicznego postępowania upominawczego (tzw. e-sąd).
B2B
- Zdalne zawieranie umów cywilno-prawnych. Podpis elektroniczny jest równoważny odręcznej sygnaturze dlatego umożliwia podpisywanie wszelkiego rodzaju umów między przedsiębiorstwami.
- Udział w zabezpieczonych aukcjach i przetargach elektronicznych organizowanych za pośrednictwem odpowiednich platform internetowych. W przypadku zamówień publicznych istnieje obowiązek złożenia zgłoszenia opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym.